maandag 2 april 2012

Ding 26 Privacy en veiligheid

Ik ben altijd zeer gesteld op mijn privacy. Ik let ook altijd op als ik dingen post op berichten op het internet.
Ook kies ik er vaak voor (als het kan) een andere zelfverzonnen naam te gebruiken.
En ik zorg ervoor dat ik geen foto's op het internet plaats waar ik later spijt van krijg. Ik zet er liever te weinig op dan te veel. Dat is ook een van de redenen waarom ik zo sceptisch tegenover Twitter ben.
En wat je eenmaal op het internet plaatst kan er nooit meer af!

Nu ik mijn naam gegoogeld heb kom ik mijn eigen spullen haast, tot niet tegen.
Natuurlijk kom ik wel dingen van mezelf tegen, maar (gelukkig) een heel miniem gedeelte.
Dit betekent ook dat ik zelf kan beslissen wat ik wel of niet openbaar op het internet wil zetten.

Ik hecht dan ook veel waarde aan persoonlijk contact en vind het leuker en gezelliger om bij iemand op bezoek te gaan, dan die vrienden alleen via het internet te spreken.
Het heeft natuurlijk ook zijn keerzijdes. Andere mensen kunnen je veel moeilijker vinden als je niet je volledige naam gebruikt.
Maar ja dan denk ik weer; dan zoek ik die mensen toch op?

Veiligheid. Dit onderwerp ben ik helemaal vergeten!
Veiligheid op het internet kun je vergroten door moeilijke wachtwoorden te gebruiken en door niet steeds hetzelfde wachtwoord te gebruiken. Dit was voor mij niet nieuw. Verder ben ik me bewust met wat voor gegevens ik verspreid, hiermee vergroot ik ook mijn veiligheid op het internet mee.
Ik ben geen dingen tegen gekomen die ik niet wist. Wel verbaasde ik me over het feit dat er nog veel meer gegevens opgeslagen worden dan ik aanvankelijk dacht. Hier kwam ik achter door het filmpje over privacy te bekijken.

1 opmerking:

Unknown zei

Hallo Evelien,

Als je niet veel persoonlijke dingen over jezelf tegen komt op het internet hen je het dus qua privacy goed gedaan.

Dit ding gaat over privacy en veiligheid. Ben je over dit laatste onderwerp ook nog dingen tegen gekomen die je nog niet wist?

Groeten Yntskje