dinsdag 24 april 2012

Ding 30 Google e-books

Google- ebooks. Het is jammer dat de site niet in Nederland te bezichtigen is. Dus ik kan niet even rondsneupen. Wel heb ik even het introductiefilmpje bekeken. Ik denk dat over een aantal jaren veel digitaal en steeds minder geprint te vinden zal zijn. Maar op dit moment geef ik (nog) de voorkeur aan een gedrukt boek. Wel ziet alles er zeer gelikt uit. Het idee om alles bij je te hebben staat me dan wel weer aan. Maar om geen gedrukte boeken meer in handen te hebben weer niet.

Dat de bibliotheek de gegeven informatie wil delen vind ik ook mooi om te zien.
Door even rond te sneupen op het internet vind ik een artikel op de NOS dat er e-books via de bibliotheken te leen zullen zijn aan het einde van dit jaar! Bibliotheek e-books uitlenen

Ook de site van bibliotheek.nl had ik nog niet eerder bekeken.
bibliotheek.nl
Zo zie je maar weer als je de opdracht niet helemaal kunt volbrengen er ook andere wegen naar Rome leiden.

Ik houd er nu eenmaal niet van om alles maar klakkeloos te installeren en heb daarom Gooreader alleen via het filmpje bekeken. Ziet er ook mooi uit en ook handig dat je de boeken in een PDF bestand kan omzetten! Ik zag ook dat je weer bladwijzers kan neerzetten. Zeer handig zodat je weer weet waar je gebleven was.

1 opmerking:

Unknown zei

Hallo Evelien,
Het plan om in 2012 als bibliotheken gezamenlijk e-books aan te bieden aan leners ligt er, dus nu maar hopen dat de val van het kabinet geen roet in het eten gooit. We krijgen toch steeds meer vragen naar e-books in de bieb.
Mooi dat je via het lezen van een artikel weer op nieuwe informatie stuit. Zie je hoe belangrijk werkende links in een artikel zijn. Maak je zelf ook prima gebruik van in je blogs.
Groet Yntskje